Окрім визнання усиновлення недійсним законодавство передбачає можливість скасування усиновлення (ст. 238 СК України). Як і визнання усиновлення недійсним, скасування його може бути проведене лише за рішенням суду. Водночас передбачені законом підстави скасування усиновлення є іншими порівняно з підставами визнання усиновлення недійсним.
Якщо визнання усиновлення недійсним в кожному окремому випадку слід розглядати як санкцію за допущене в ході здійснення усиновлення порушення законодавства (передбачених законом умов усиновлення), то скасування усиновлення слід розцінювати як необхідний регулятивно-правовий захід, здійснений судом з метою забезпечення інтересів усиновленого, а також усиновлювача. Права та обов’язки, що виникли у зв’язку із усиновленням між дитиною та усиновлювачем і його родичами,
...
Читати далі »
|
Недійсним (незаконним) може бути визнане усиновлення, проведене з порушенням вимог, передбачених законом. Лише суд може визнати усиновлення недійсним і лише за наявності підстав, передбачених ст. 236 СК України.
Право на звернення до суду з позовом про визнання усиновлення недійсним має усиновлена дитина, яка досягла 14 років, повнолітня усиновлена особа. Окрім усиновленого, таким правом наділяються батьки, усиновлювач, опікун, піклувальник, орган опіки та піклування, прокурор.
Важливо відзначити, що рішення суду про визнання усиновлення недійсним має зворотну силу, тобто усиновлення анулюється з моменту його здійснення. Права та обов’язки між усиновлювачем та усиновленим анулюються з моменту їх виникнення (з часу набрання судовим рішенням законної сили).
За загальним правилом, встановлен
...
Читати далі »
|
На сьогодні особливо гостро постало питання ціни життя і здоров’я працівника міліції, що сталися у період проходження служби в органах внутрішніх справ України і воно пов’язано з проведенням бойових дій в зоні антитерористичної операції.
До тепер,у відповідності до статті 23 Закону України «Про міліцію» при виникненні вказаних подій працівнику міліції, а в разі його смерті членам сім’ї, його батькам та утриманцям виплачувалася одноразова грошова допомога в розмірі десятирічного грошового забезпечення загиблого, що, в залежності від службового становища,в середньому становило 100-150 тисяч гривень. В той же час,розмір одноразової допомоги військовослужбовця не залежить від його службового становища і становить у разі загибелі (смерті) – 609 тис. грн. (500-кратний прожит
...
Читати далі »
|
Міністерство юстиції України запроваджує он-лайн сервіси у рамках реформування реєстраційної служби. План реформування системи державної реєстрації презентували громадськості в Міністерстві юстиції України у вівторок, 10 березня, у ході засідання «круглого столу».
За словами першого заступника міністра юстиції України Наталії Севостьянової, Державна реєстраційна служба є однією з найбільш контактних по відношенню до громадян – понад 1,5 млн. контактів щороку. Постійні скарги щодо корумпованості, черг та безпідставних відмов у здійсненні реєстраційних дій, на жаль, стали звичними для системи.
«Побороти корупцію в сфері реєстрації можна лише відокремивши особу, яка ухвалює рішення, безпосередньо від громадянина, який подає документи до реєстраційної служби» - підкреслила вона.
Наталія Севостьянова повідомила, що мова йде про досвід Грузії у системі реєстрації з застосуванням системи фронт - табек-офісу. В фронт-офісі лише при
...
Читати далі »
| |