П`ятниця, 29.11.2024, 18:49
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Серпень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • Статистика

    Онлайн всього: 8
    Гостей: 8
    Користувачів: 0
    Новороздільське МУЮ
    Головна » 2014 » Серпень » 5 » Зміни до Конституції України - необхідний розподіл повноважень і функцій
    10:25
    Зміни до Конституції України - необхідний розподіл повноважень і функцій

    Основи системи влади в Україні визначені Конституцією України і без внесення змін до неї провести реформу щодо децентралізації влади в Україні неможливо. Саме тому на громадське обговорення винесено проект Закону України «Про внесення змін до конституції України (щодо децентралізації влади)».

    Основні запропоновані змін передбачають:

    Запровадження трьохрівневої системи адміністративно-територіального устрою України – область, район, громада з повсюдністю місцевого самоврядування.(було: Автономна Республіка Крим, області, райони, міста, райони в містах, селища і села). Під поняттям «громада» змінами передбачається визначити утворену в порядку, визначеному законом, адміністративно-територіальну одиницю, яка включає один або декілька населених пункти (село, селище, місто), а також прилеглі до них території.

    Передачу функцій виконавчої влади від місцевих адміністрацій виконавчим органам рад відповідного рівня.Передбачається утворення виконавчих органів районними та обласними радами, а також порядок їх формування: «Голови районної та обласної рад обираються відповідними радами та очолюють виконавчий комітет ради. Районна та обласна рада за поданням обраного голови формує склад виконавчого комітету ради». Пропонується обмежити строк повноважень рад та їх голів п’ятьма роками.

    Розподіл повноважень між органами місцевого самоврядування за принципом субсидіарності і наділення саме громад максимально широким колом повноважень. Принцип субсидіарності передбачає розподіл повноважень між різними рівнями влади у такий спосіб, щоб функції які вони виконують були максимально наближеними (повноваження передаються на вищий рівень тільки в тому випадку, якщо певний орган не може виконувати їх самостійно).

    Чітке забезпечення повноважень  органів місцевого самоврядування необхідними фінансовими ресурсами, в тому числі через їх участь в загальнодержавних податках.Принциповим є момент чіткої фіксації норми, що «обсяг фінансових ресурсів органів місцевого самоврядування відповідає повноваженням, передбаченим Конституцією та законами».Визначено розмежування  власних і делегованих повноважень органів місцевого самоврядування. При цьому пропонується не деталізувати в Конституції повноваження, залишивши визначення вичерпного їх переліку на рівні відповідного Закону. Зафіксовано, що «держава фінансує здійснення цих (делегованих) повноважень у повному обсязі за рахунок коштів Державного бюджету України або шляхом віднесення до місцевого бюджету у встановленому законом порядку окремих загальнодержавних податків, передає органам місцевого самоврядування відповідні об'єкти державної власності».

    Ліквідацію державних адміністрацій і створення натомість державних представництв з тільки контрольно-наглядовими і координаційними, а не виконавчими функціями. Всього передбачено чотири сфери повноважень, серед яких – нагляд за відповідністю актів органів місцевого самоврядування Конституції та законам України, координація роботи територіальних і центральних органів виконавчої влади та координація роботи усіх органів влади на місцях в умовах надзвичайного та воєнного стану.З метою забезпечення балансу влад передбачено, що «рішення голів державних представництв, що суперечать Конституції та законам України, можуть бути відповідно до закону скасовані Кабінетом Міністрів України».

    Деякі зміни також стосуються вилучення повноважень Верховної ради України. Зокрема, зафіксовано, що призначення місцевих виборів має відбуватись автоматично при виникненні правових підстав, а не за постановою Верховної Ради, як це відбувалося дотепер. Утворення і ліквідація районів, встановлення і зміну меж районів і міст, віднесення населених пунктів до категорії міст, найменування і перейменування населених пунктів і районів передбачається віднести до повноважень Кабінету Міністрів.

    Зважаючи на актуальність питання децентралізації державної влади в Україні, закликаємо кожного взяти участь в обговоренні запропонованих змін, адже їх прийняття забезпечить правову основу для схвалення низки законодавчих актів, необхідних для реалізації реформи місцевого самоврядування. Серед законопроектів, які вже готуються, нова редакція закону про місцеве самоврядування, закон про місцеві державні представництва, зміни до бюджетного кодексу, зміни до низки законодавчих актів, які визначають розподіл повноважень між виконавчими органами влади і органами місцевого самоврядування, а також їх розподіл між органами місцевого самоврядування різного рівня.

    Переглядів: 313 | Додав: Novyj_rozdil | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    Ім`я *:
    Email *:
    Код *:
    Створити безкоштовний сайт на uCozCopyright MyCorp © 2024