Щороку органи юстиції надають більше 4,7 млн послуг у сферах реєстрації бізнесу та речових прав.
Протягом минулого року за результатами розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав видано 3,5 млн документів.
Із цих документів понад 1,3 млн припадало на різного роду довідки, виписки та витяги.
Міністерство юстиції запроваджує нові стандарти надання реєстраційних послуг.
Віднині отримати усі необхідні дані у вигляді витягів, довідок чи виписок можна буде в електронній формі не виходячи з дому, через Інтернет.
Переваги нової системи:
- відсутність потреби у отриманні ЕЦП;
- можливість оплати в режимі on-line при подачі запиту;
- отримання відомостей в режимі on-line;
- надання електронному документу статусу офіційного.
Із запровадженням нових електронних сервісів, громадянам не потрібно буде витрачати час в чергах, знаходити посередників серед державних службовців, щоб отримати ту чи іншу довідку.
Всі послуги можна буде отримати через Інтернет, оплативши їх платіжною карткою на сайті Міністерства юстиції.
Усі отримані документи в електронному вигляді матимуть такий самий офіційний статус, як і їх паперові аналоги з підписом і печаткою реєстратора.
Кожному електронному документу буде присвоєно унікальний номер.
За цим номером в електронній системі можна буде віднайти оригінал документу, якщо цього буде вимагати банк чи якась інша установа.
Строк дії сформованого документа і його унікального номера буде визначений Мін′юстом. Нині триває дискусія з цього приводу – пропонуються варіанти від 3 місяців до півроку.
В квітні стартують одразу 2 проекти он-лайн послуг.
Послуга «ОНЛАЙН-ВИТЯГ» дає можливість громадянам через мережу Інтернет отримати електронний витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
При цьому:
- для отримання витягу не потрібна реєстрація або використання ЕЦП;
- витяг формується автоматично в режимі «онлайн» без участі реєстратора;
- «Онлайн-витяг» надається без підпису реєстратора, але має юридичну силу;
- сплата за послугу проводиться онлайн за допомогою платіжної картки, яка також виступає ідентифікатором особи;
- отримати «Онлайн-витяг» можна одразу після сплати.
Типи «Онлайн-витягів» аналогічні «паперовим», що надаються держреєстраторами.
Кожен «Онлайн-витяг» має унікальні реквізити, за допомогою яких його можна перевірити та завантажити повторно.
Так само буде реалізована послуга «ОНЛАЙН-ДОВІДКА» - електронна довідка з ЄДР. Її відмінність – довідка міститиме інформацію лише про наявність або відсутність в ЄДР суб'єкта господарювання.
Найближчим часом такий самий механізм онлайн сервісів буде запроваджено у сфері державної реєстрації майнових прав:
- З квітня заплановано запровадження послуги отримання в електронному вигляді витягу за результатом реєстрації, або рішень про відмову чи зупинення розгляду заяви.
Також у квітні громадяни отримають можливість зареєструвати права на нерухомість у скорочені строки за додаткову оплату. Надбавка за терміновість буде спрямована на виплату винагороди державним реєстраторам.
Ефектом від запровадження стане: ліквідація черг та побутової корупції.
Ці реформи мають відобразитися на позиції України в рейтингу легкості ведення бізнесу DoingBusiness.
По 4 позиціям, які веде Міністерство юстиції ми маємо отримати наступні результати:
- реєстрація бізнесу: з 76 місяця ми маємо шанси піднятися до 12;
- реєстрація власності: з 59 до 35 місця;
- вирішення питань із неплатоспроможності: з 142 на 108 місце;
- забезпечення виконання контрактів: з 43 на 27 місце.
Покращивши лише ці 4 показники Україна має шанс піднятися в загальному рейтингу DoingBusinessз 96 на 79 місце.
|