З метою належної реалізації повноважень визначених Положенням про Головні територіальні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 23.06.201 р. № 1707/5 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 червня 201!р. за № 759/І 9497 (із змінами), повідомляємо Вам наступне.
Згідно абз. 5 ст. 1 Закону України «Про нотаріат» у населених пунктах, де немає нотаріусів, нотаріальні дії. передбачені статтею 37 цього Закону, вчиняються уповноваженими на це посадовими особами органів місцевого самоврядування,
В ст. 38 Закону України «Про місцеве самоврядування Україні» вказано, що до делегованих повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, належить вчинення нотаріальних дій з питань, віднесених законом до їх відання, реєстрація актів цивільного стану (за винятком виконавчих органів міських (крім міст обласного значення) рад).
Однак, статтею 37 Закону України «Про нотаріат» передбачено, що саме у сільських населених пунктах уповноважені на це посадові особи органу місцевого самоврядування вчиняють такі нотаріальні дії:
І) вживають заходів щодо охорони спадкового майна;
2) посвідчують заповіти (крім секретних);
3} видають дублікати посвідчених ними документів;
4} засвідчують вірність копій (фотокопій) документів і виписок з них:
5) засвідчують справжність підпису на документах;
6) видають свідоцтва про право на спадщину;
7) видають свідоцтва про право власності на частку в спільному
майні подружжя в разі смерті одного з подружжя.
Дії, передбачені пунктами 6 і 7 частини першої цієї статті, вчиняють уповноважені посадові особи органу місцевого самоврядування, які мають вищу юридичну освіту, досвід роботи у галузі права не менше трьох років, пройшли протягом року стажування у державній нотаріальній конторі або приватного нотаріуса, завершили навчання щодо роботи з єдиними та Державними реєстрами, що функціонують в системі Міністерства юстиції України, та склали іспит із спадкового права у порядку, встановленому Міністерством юстиції України
Контроль за організацією нотаріальної діяльності уповноважених на не посадових осіб органів місцевого самоврядування, дотриманням ними порядку вчинення нотаріальних дій та виконанням правил нотаріального діловодства здійснюється Міністерством юстиції України.
Зазначені посадові особи органів місцевого самоврядування не мають права на оформлення документів, призначених для використання за межами державного кордону.
Варто зазначити , що частиною першою етапі 133 Конституції України встановлено, що систему адміністративно-територіального устрою України складають: Автономна Республіка Крим, області райони, міста, райони в містах, селища, і села.
Преамбулою Положення про порядок вирішення питань адміністративно-територіального устрою Української РСР, затвердженого Указом Президії Верховної Ради Української РСР від 12 березня 1981 року №1654-Х (яке відповідно до пункту І розділу XV «Перехідні положення» Конституції України є чинним в частині, що не суперечить Конституції України) встановлено що адміністративно-територіальними одиницями Української РСР є: область, район. місто, район у місті, селище міського тину, сільська рада, село і селище.
До міських населених пунктів належать міста республіканського, обласного районного підпорядкування і селища міського типу, до сільських села і селища незалежно від їх адміністративної підпорядкованості.
|