з 01 січня 2016 року набрав чинності Закон України від 10.2014 року № 1709-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо деяких, питань спадкування» (далі - Закон), відповідно до положень якого органи місцевого самоврядування наділяються повноваженнями щодо оформлення спадкових прав.
Вчинення таких нотаріальних дій, як видача свідоцтва про право на спадщину та/або свідоцтва про право власності на частку в спільному майні подружжя в разі смерті одного з подружжя уповноважена посадова, особа органу місцевого самоврядування вправі здійснювати за певних умов. Така особа повинна мати вищу юридичну освіту, досвід робот у галузі права не менше трьох років, пройти протягом року стажування у державній нотаріальній конторі або приватного нотаріуса, завершити навчання щодо роботи з єдиними державними реєстрами, що функціонують в системі Міністерства юстиції України, та скласти іспит із спадкового права у порядку, встановленому Міністерством юстиції України (пп. 2 ч. 2 розділу 1 Закону).
Слід зазначити, що Міністерством юстиції України з метою реалізації положень Закону розроблено такі накази:
від 27.04,2015 №606/5 «Про внесення змін до Положення про Головні територіальні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28 квітня 2015 р. за № 473/26918;
від 25.05.2015 № 779/5 «Про затвердження Порядку проходження уповноваженими посадовими особами органу місцевого самоврядування стажування в державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса з питань оформлення спадкових прав», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26 травня 2015 р. за № 602/27047;
від 23.12.2015 №2727/5 «Деякі питання, що стосуються Прогрими стажування уповноваженої посадової особи органу місцевого самоврядування в державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса з питань оформлення спадкових прав», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 25 грудня 2015 р. за № 1638/28083, яким, зокрема, затверджено перелік питань, що вивчаються під час проходження стажування уповноваженої посадової особи органу місцевого самоврядування в державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса з питань оформлення спадкових прав, та визначено завдання, які необхідно виконати під час стажування;
від 25.06.2015 № 1075/5 «Про затвердження Порядку проведення іспиту комісією з питань складення іспиту із спадкового права посадовими особами органів місцевого самоврядування, уповноваженими на вчинення нотаріальних дій», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26.06.2015 за № 760/27205.
від 17.09.2015 №1784/5 «Про затвердження Змін до Порядку вчинення нотаріальних дій посадовими особами органів місцевого самоврядування зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25 вересня 2015 за №1145/27590, якими визначено алгоритм дій уповноваженої посадової особи органу місцевого самоврядування при вчиненні нею, зокрема, таких нотаріальних дій, як видача свідоцтва про право па спадщину та/або свідоцтва про право власності на частку в спільному майні подружжя в разі смерті одною з подружжя.
Вищезазначені накази Міністерства юстиції України набрали чинності з дня набрання чинності Законом, тобто з 01.01.2016 року.
|