З метою спрощення процедури державної реєстрації права власності в серпні 2014 року Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2013 №868 (далі – Порядок), було доповнено пунктом 491 відповідно до Змін, що вносяться до Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 №337.
Відтепер, для здійснення державної реєстрації прав власності, з подальшою видачею відповідного свідоцтва про право власності, на індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, господарські (присадибні) будівлі і споруди, прибудови до них, що розташовані на територіях сільських рад та які закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року, проведення технічної інвентаризації не потребується.
Документом, що замінює технічний паспорт у разі його відсутності, є виписка з погосподарської книги, яка надається виконавчим органом сільської ради (у разі, якщо такий орган не створений, — сільським головою) або відповідною архівною установою, за місцем знаходження таких будинків.
У таких випадках технічний паспорт не подається за виключенням, коли у виписці з погосподарської книги відсутні дані стосовно технічної характеристики об’єкта нерухомості.
Таким чином, особа, за якою закріплені особові рахунки в погосподарських книгах сільських рад, на території яких розташовані такі об’єкти нерухомого майна, що зазначені вище, можуть звернутись до реєстраційної служби відповідного територіального органа юстиції для державної реєстрації права власності з подальшим отриманням свідоцтва про право власності на такий об’єкт нерухомого майна.
Крім цього, для здійснення державної реєстрації права власності на зазначені об’єкти нерухомості, документами, що посвідчують речові права на земельні ділянки під такими об’єктами, можуть також вважатися рішення відповідної сільської ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування або власність.
Так, для проведення державної реєстрації прав з видачею свідоцтва про право власності на індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, господарські (присадибні) будівлі і споруди, прибудови до них, що розташовані на території сільських рад та закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року, заявник, крім документа, що посвідчує особу заявника, документів, що підтверджують внесення плати за проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, подає органові державної реєстрації прав наступні документи:
-виписку з погосподарської книги, яка надається виконавчим органом сільської ради, сільським головою (у разі, коли виконавчий орган не створений) або відповідною архівною установою;
-технічний паспорт на об’єкт нерухомого майна (у разі, коли у виписці з погосподарської книги відсутні відомості про технічні характеристики об’єкта нерухомого майна);
-документ, що підтверджує виникнення, перехід та припинення речових прав на земельну ділянку.
Звертаємо увагу, що дана норма права значно спрощує процедуру проведення державної реєстрації права власності з видачею свідоцтва на індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, господарські (присадибні) будівлі і споруди, прибудови до них, що розташовані на території сільських рад та закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року.
|