П`ятниця, 29.11.2024, 18:38
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Лютий 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29
Архів записів
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • Статистика

    Онлайн всього: 5
    Гостей: 5
    Користувачів: 0
    Новороздільське МУЮ
    Головна » 2016 » Лютий » 17 » Повноваження нотаріусів розширено!
    15:03
    Повноваження нотаріусів розширено!

    На нотаріусів покладено функції державного реєстратора. Тепер кожен громадянин може особисто обирати до кого звернутися за отриманням послуг з реєстрації, що в свою чергу дозволяє уникнути очікувань у чергах та паперової тяганини. Слід зауважити, що реєстрація речових прав та їх обтяжень на об’єкти нерухомого майна, а саме на земельну ділянку, підприємство як єдиний майновий комплекс, житловий будинок, будівлю, споруду або їх окремі частини, квартиру, житлове та нежитлове приміщення, та реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб підприємців здійснюється за принципом екстериторіальності, тобто заяви та документи для державної реєстрації можуть подаватися до будь-якого нотаріуса в межах України.

    З 1 січня 2016 року набрав чинності Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 № 1952-ІV (далі- Закон). Законом віднесено до повноважень органів місцевого самоврядування та місцевих державних адміністрацій надання адміністративних послуг з питань державної реєстрації, що мають найбільший попит серед жителів територіальних громад. Визначено, що суб'єктом державної реєстрації є виконавчі комітети міських рад та районні державні адміністрації, державні нотаріальні контори, приватні нотаріуси у разі державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.  
    Відповідно зазначеного Закону нотаріуси, з дня набрання його чинності, наділені повноваженнями державних реєстраторів прав на нерухоме майно та здійснюють державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень без вчинення нотаріальної дії щодо такого майна. За Міністерством юстиції та його територіальними органами залишаються повноваження з нормативно-методичного забезпечення державної реєстрації прав, контролю за проведенням такої реєстрації, розгляду скарг на рішення дії чи бездіяльність державних реєстраторів, забезпечення підвищення кваліфікації державних реєстраторів.  
    Законом значно розширено суб'єктний склад осіб, які наділені повноваженням проводити державну реєстрацію прав, перед початком виконання відповідних функцій суб'єкт має пройти акредитацію у територіальному органі Міністерства юстиції України.  
    Одним з нововведень є те, що інформація, наявна в Державному реєстрі прав, є відкритою як за об’єктом, так і за суб’єктом. Запроваджується принцип екстериторіальності в межах України в межах області для державної реєстрації речових прав на нерухоме майно. Особливістю нововведень є заповнення заяв безпосередньо самим державним реєстратором, також надається можливість подання документів для державної реєстрації в електронній формі. 
    З 01 січня 2016 року встановлено такі розміри плати за надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно: 
    - за надання інформації у паперовій формі - 0,025 розміру мінімальної заробітної плати, що становить 34 грн;  
    - за надання інформації в електронній формі - 0,0125 розміру мінімальної заробітної плати що становить 17 грн; 
    - за надання інформації адвокатам, нотаріусам та їх помічникам (під час вчинення нотаріальних дій з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва) шляхом безпосереднього доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно - 0,04 розміру мінімальної заробітної плати що становить 55 грн. 
    Плата за надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно справляється у відповідному розрахунку від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленому законом на 1 січня календарного року, в якому така інформація отримується, округлюється до гривні та зараховується до державного бюджету у порядку, встановленому Бюджетним кодексом України. 
    Відповідно до статті 34 Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” адміністративний збір за державну реєстрацію прав справляється у такому розмірі: 
    1) за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно (крім випадків державної реєстрації права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс) у строк, 5 робочих днів, - 0,1 розміру мінімальної заробітної плати 140 грн; 
    за державну реєстрацію права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс у строк, 14 робочих днів, - 1 мінімальна заробітна плата 1,380 грн; 
    2) за державну реєстрацію права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс (скорочений строк) 7 робочих днів - 5 мінімальних заробітних плат 6,890 грн; 
    за державну реєстрацію права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс протягом 24 годин, крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви (скорочений строк) - 10 мінімальних заробітних плат 13,780 грн; 
    3) за державну реєстрацію права власності (крім випадків державної реєстрації права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс) у (скорочений строк) 2 робочі дні - 1 мінімальна заробітна плата 1,380 грн.; 
    за державну реєстрацію права власності (крім випадків державної реєстрації права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс) протягом 24 годин, крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви (скорочений строк) - 2 мінімальні заробітні плати 2,760 грн.; 
    за державну реєстрацію права власності (крім випадків державної реєстрації права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс) протягом 2 годин, крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви (скорочений строк) - 5 мінімальних заробітних плат 6,890 грн.; 
    4) за державну реєстрацію речових прав, похідних від права власності (право оренди), у строки (5 днів), визначені цією статтею, - 50 відсотків адміністративного збору за державну реєстрацію права власності 70 грн.; 
    За державну реєстрацію права власності на частку у праві спільної власності на об’єкт нерухомого майна адміністративний збір сплачується в повному розмірі. 
    Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, суди, органи прокуратури, органи Служби безпеки України, Національний банк України, органи Національної поліції, Національне антикорупційне бюро України, Національне агентство з питань запобігання корупції звільняються від плати за надання інформації з Державного реєстру прав у зв’язку із здійсненням ними повноважень, визначених законом. 
    Звільняються від сплати адміністративного збору під час проведення державної реєстрації речових прав категорії, передбачені статтею 34 Закону. 
    Документи, що видаються за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав, заявник може отримувати як в електронному так і в паперовому вигляді. які мають однакову юридичну силу та використовуються відповідно до законодавства.  
    Після внесення відомостей до Державного реєстру прав державний реєстратор за допомогою програмних засобів ведення цього Реєстру формує інформацію з нього, яка розміщується на веб-порталі Мін’юсту (з часу впровадження в дію нового програмного забезпечення Державного реєстру прав) для доступу до неї заявника з метою її перегляду та з урахуванням строку державної реєстрації, за який сплачено реєстраційний збір, її завантаження і друк. 
    З 01.01.2013 по 01.01.2016 з Державного реєстру прав видавалось Свідоцтво і Витяг про реєстрацію права власності на об'єкт нерухомого майна на офіційному бланку з підписом та печаткою державного реєстратора. Станом на сьогоднішній день Інформація з Державного реєстру прав за бажанням заявника може бути надана у паперовій формі уповноваженою особою суб’єкта державної реєстрації прав, нотаріусом або його помічником з урахуванням строку державної реєстрації, за який сплачено реєстраційний збір, шляхом її друку за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав на аркушах паперу форматом А4 (210 х 297 міліметрів) без використання спеціальних бланків, проставлення підпису та печатки державного реєстратора чи у електронній формі. 
    Закон забезпечить реалізацію концептуального підходу, схваленого Урядом, щодо передачі повноважень із надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень

    Переглядів: 429 | Додав: Novyj_rozdil | Рейтинг: 5.0/1
    Всього коментарів: 0
    Ім`я *:
    Email *:
    Код *:
    Створити безкоштовний сайт на uCozCopyright MyCorp © 2024