Статистика |
Онлайн всього: 5 Гостей: 5 Користувачів: 0 |
|
Новороздільське МУЮ |
|
Головна » 2013 » Листопад » 27 » Особливості державної реєстрації права оренди земельної ділянки
16:23 Особливості державної реєстрації права оренди земельної ділянки |
Згідно ч.1 ст.93 Земельного кодексу України право оренди земельної ділянки–це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
Право оренди земельної ділянки може відчужуватися, у
тому числі продаватися на земельних торгах, а також передаватися у заставу, спадщину, вноситися до статутного капіталу власником земельної ділянки. Орендована земельна ділянка або її частина може за згодою орендодавця передаватись орендарем у володіння та користування іншій особі (суборенда).
Як зазначає ст.125 Земельного
кодексу України, право оренди земельної ділянки (як і право власності на
земельну ділянку, а також право постійного користування) виникає з моменту його
державної реєстрації.Те, що право оренди земельної ділянки підлягає обов’язковій державній реєстрації,
зазначається і у ч.1 ст.4 Закону України «Про державну
реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» №1952-IV від 01.07.2004 року (далі –
Закон).
Державна реєстрація права оренди
земельної ділянки проводиться за місцем розташування об’єкта нерухомого майна в
межах території, на якій діє відповідний орган державної реєстрації прав, крім випадків
вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном. Державна реєстрація права оренди земельної ділянки у результаті вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном проводиться нотаріусом, яким вчинено таку дію.
Термін проведення державної реєстрації
права оренди земельної ділянки (відмови в ній) становить чотирнадцять робочих днів з моменту надходження
до органу державної реєстрації прав заяви про таку реєстрацію та документів,
необхідних для її проведення. Державна реєстрація прав оренди земельної ділянки
у результаті вчинення нотаріальної дії(надання відмови в ній) проводиться
одночасно з вчиненням такої дії.
Державна реєстрація права оренди проводиться на підставі заяви правонабувача, сторонни правочину,
за яким виникло
право, уповноваженої ними особи або державного кадастрового
реєстратора. Заява про державну реєстрацію права
оренди земельної ділянки державної чи комунальної власності за письмовою заявою
право набувача може подаватися державним кадастровим реєстратором, який здійснив
державну реєстрацію такої земельної ділянки.
Потрібно зазначити, що частиною 2
статті 4 Закону передбачено, що право оренди земельної ділянкиєпохідним речовим
правомі реєструється після державної реєстрації права власності на земельну
ділянку, крім випадків проведення державної реєстрації права оренди державного
та комунального майна. Тобто, спочатку потрібно у Державному реєстрі речових
прав на нерухоме майно зареєструвати право власності на земельну ділянку, а вже
після цього звертатися до органу державної реєстрації речових прав на нерухоме
майно з заявою про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки.
Документами, необхідними для
проведення державної реєстрації права оренди земельної є:
·
заява встановленої
форми, яка визначена наказом Міністерства юстиції України від 17.04.2012 №
595/5 «Про впорядкування відносин, пов’язаних із державною реєстрацією речових
прав на нерухоме майно та їх обтяжень» у редакції наказу Міністерства юстиції
України від 14.12.2012 № 1841/5;
·
документ, що посвідчує
особу заявника (пред’являється), копія надається;
·
документ, що підтверджує
внесення плати за надання витягу з Державного реєстру прав;
·
документ про сплату
державного мита (крім випадків, коли особа звільнена від сплати державного
мита);
·
документи, що
підтверджують виникнення, перехід або припинення права оренди нерухомого майна
(договір оренди земельної ділянки);
·
витяг з Державного
земельного кадастру про земельну ділянку (у разі проведення державної
реєстрації права оренди земельної ділянки, та коли в документі, що підтверджує
виникнення або припинення речового права на нерухоме майно, відсутні відомості
про кадастровий номер земельної ділянки);
·
у разі подання заяви
заінтересованою особою особисто така особа, крім документа, що посвідчує її
особу, подає копію реєстраційного номера облікової картки платника податку
згідно з Державним реєстром фізичних осіб – платників податків (крім випадків, коли фізична особа через свої
релігійні або інші переконання відмовляється від прийняття реєстраційного
номера облікової картки платника податку, офіційно повідомила про це відповідні
органи державної влади та має відмітку в паспорті громадянина України);
·
у разі подання заяви
уповноваженою особою така особа, крім документа, що посвідчує її особу, подає
копію документа, що підтверджує її повноваження;
·
у разі подання заяви
уповноваженою особою, яка діє від імені фізичної особи, така особа також подає
копію документа, що посвідчує особу, яку вона представляє, та копію
реєстраційного номера облікової картки платника податку такої фізичної особи.
(У разі коли фізична особа через свої релігійні або інші переконання
відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника
податку, офіційно повідомила про це відповідні органи державної влади та має
відмітку в паспорті громадянина України, уповноважена особа подає органові
державної реєстрації прав копію документа, що посвідчує особу, яку вона
представляє).
Вартість проведення
державної реєстрації права оренди складається з оплати двох платежів: державного
мита в розмірі 51 грн. та оплати за надання інформації з Державного реєстру
речових прав на нерухоме майно (за надання Витягу про проведену реєстрацію) в
розмірі 120 грн.
Щодо проведення державної реєстрації права оренди земель державної та
комунальної власності, то потрібно зазначити наступне. Законом України «Про
внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення порядку державної
реєстрації речових прав на земельні ділянки державної та комунальної власності
у зв’язку з їх розмежуванням» від 14.05.2013 року №233-VII внесено зміни до Закону України «Про державну
реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» №1952-IV від 01.07.2004 року. Ці зміни
регламентують порядок проведення державної реєстрації речових
прав на земельні ділянки державної
та комунальної ласності. Зокрема, органам виконавчої
влади та органам місцевого самоврядування дозволено приймати рішення про
передачу земельних ділянок у власність або користування (постійне користування,
оренда, користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб
(емфітевзис), користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій),
сервітут) без здійснення державної реєстрації права держави чи територіальної
громади на такі земельні ділянки, крім випадків, коли право власності на
земельні ділянки державної або комунальної власності вже зареєстровано в
Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
У разі продажу земельних ділянок державної чи комунальної власності або
прав на них (права оренди)
на земельних торгах державна реєстрація права держави чи територіальної громади
на них здійснюється після затвердження в порядку, встановленому Земельним
кодексом України, документації із землеустрою,
за якою здійснюється їх формування,
до проведення таких земельних торгів.
Державна реєстрація права держави
чи територіальної громади на земельні ділянки, які сформовані із земель
державної чи комунальної власності, здійснюється після затвердження в порядку,
встановленому Земельним кодексом України, документації із землеустрою, за якою
здійснено таке формування, одночасно із державною реєстрацією похідного
речового права на такі земельні ділянки (права оренди), крім випадків, коли
рішенням відповідного органу про затвердження документації із землеустрою
передбачено здійснення державної реєстрації переходу права власності на
земельні ділянки.
У разі здійснення державної
реєстрації речових прав на земельні ділянки, похідних від права власності, за
відсутності державної реєстрації права власності держави чи територіальної
громади на зазначені земельні ділянки, відповідний орган виконавчої влади чи
орган місцевого самоврядування зобов’язаний одночасно подати до органу державної
реєстрації прав чи державному кадастровому реєстратору відповідну заяву про
державну реєстрацію права власності держави чи територіальної громади на
зазначені земельні ділянки. Рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого
самоврядування про передачу земельної ділянки у оренду вважається заявою про
здійснення державної реєстрації права власності держави чи територіальної
громади на зазначену земельну ділянку.
Таким чином, державна реєстрація
права власності держави чи територіальної громади на земельну ділянку одночасно
з державною реєстрацією права оренди проводиться на підставі рішення органу
виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки
в оренду, до якого додаються:
·
документи, що
підтверджують виникнення, перехід або припинення права оренди нерухомого майна
(договір оренди земельної ділянки);
·
витяг з Державного
земельного кадастру про земельну ділянку;
·
інші, вищезазначені
документи.
При поновленні або внесенні змін до договорів оренди земельних ділянок
державної чи комунальної власності, право держави чи територіальної громади на
які не зареєстровано відповідно до Закону, державна реєстрація права власності
здійснюється одночасно з державною реєстрацією права права оренди земельної
ділянки.
Потрібно також зазначити, що
зміни торкнулися і оплати за проведення державної реєстрації речових прав на
земельні ділянки державної та комунальної власності, а саме згідно ч.4 ст.29
Закону органи виконавчої влади
та органи місцевого самоврядування звільняються від
плати за надання витягу
з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно під
час проведення державної реєстрації
права власності держави чи територіальної громади
на земельні ділянки. Водночас, оплата за проведення державної реєстрації
права оренди земельних ділянок державної та комунальної власності залишилася
незмінною.
|
Переглядів: 1385 |
Додав: Novyj_rozdil
| Рейтинг: 5.0/1 |
|
|